Thursday 19 February 2015

سنڌ ۾ رهندڙ ذاتيون قومون ۽ قبيلا“ صفه”9“


۽ جن وٽ آهن ان کي ٻاهر ڪڍڻ لاءِ تيار نه آهن ۽ انهن کي اڏو هي کائي ويئي آهي. ان مان فائدو وٺندي ڪن عالمن ۽ شجرن جي ڄاڻن، پنهنجي مرضي جي ڦيرڦار ڪري پيشي ڪيو آهي ۽ اڪثراهو ثابت ڪرڻ جي ڪوشش ڪئي آهي ته سنڌي قبيلا، سومره ۽ سمه،عرب کان آيل آهن، اهڙا شجرا تيار ڪري سنڌي ماڻهن کي گمراهي ۾ وجهي ڇڏيو، جنهن کي درست ڪرڻ لاءِ تمام گهڻي وقت جي ضرورت آهي،جڏهن انهن نسبن ۽ شجرن کي ڇنڊڇاڻ ڪري حقيقي نسب نامو سامهون آڻي سگهن. انهي سلسلي ۾ مون، ڪافي کوٽ آهي ۽ اڃا تائين اڻ پورو آهي پر ان سلسلي ۾ هڪ قدم جي شروعات آهي. اميد ته سنڌي شجرن ۽  نسبن تي ڪم ڪندڙ منهنجي رهنمائي ڪندا ۽ مفيد مشورا ڏيئي ان کي مڪمل ڪرڻ ۾ مدد ڪندا جيئن مستقبل ۾ اهڙو شجرو آڻي سگهجي جنهن ۾ سڀني سنڌي قبيلن جو هڪ ٻئي سان تعلق هجي ۽ پورو مڪمل ۽ تصديق شده شجرو هجي. اميد ته انهي سلسلي ۾ نه رڳو منهنجي ڪندا پر مڪمل ساٿ ۽ علمي سهڪار پڻ ڪندا. جڏهن قومن، قبيلن ۽ انهن جي فردن کي پنهنجي ذميواري جو احساس ٿيندو ته اهو ڪم تمام جلد۽آساني سان ٿي ويندو،ڇاڪاڻ سنڌ جي ماڻهن کي پنهنجي سڃاڻپ جي جيتري ضرورت اڄ آهي شايد ماضي ۾ اهڙو وقت نه آيو هجي! پر جي ايئن لاتعلق ۽ فرض نڀائڻ کان لاتعلق رهياسين ته پوءِ اسان جو خدا حافظ آهي ۽ ذهني طور ٻي ڪنهن قوم، قبيلي جو حصو ٿيڻ لاءِ تير ٿي وڃون ۽ پنهنجي قومي وجود مٽائڻ جا پاڻ ڏوهاري ٿيڻ قبول ڪيو.
جنهن نازڪ موڙتي هينئر سنڌجا ماڻهو اچي پهتا آهن جتي هڪ طرف 
وجود جي مٽجڻ جو بندوبست ٿيل آهي ۽ ٻي طرف بقاءَ ۽ سلامتي آهي. رستو منتخب ڪرڻ پنهنجي وس ۽ مرضي تي منحصر آهي.جيڪڏهن ٻيو رستو اختيار ڪرڻ چاهيو ٿا ته پوءِ پنهنجي تاريخ، قبيلائي سڃاڻپ ۽ حسب نسب جي ڄاڻ هجڻ ضروري آهي ۽ اها وقت جي ضرورت آهي. انهي ڪري مون ڪوشش ڪري سنڌ ۾ رهندڙ قبيلن جي حسب ۽ نسب جي حقيقت کي ظاهر ڪيو آهي جيئن پنهنجي اصليت کي وساري نه سگهن.ڪن کي ته سچ تلغ لڳندو پر دل ۾ ضرور چُڀندو ته اها حقيقت آهي.
مون کان جيتري قدر ٿي سگهيو آهي ذاتين ۽ قبيلن بابت جيڪا معلومات
۽ ڄاڻ علمي طور۽ ذاتي طور ملي آهي ان جي روشني ۾ ان ذات جي بڻ بنياد ۽ حسب نسب تي لکيو آهي پر ان هوندي به ڪيتريون ڳالهيون ۽ حقيقتون رهجي ويون هونديون،انجو سبب سهڪار جي کوٽ آهي جنهن لاءِ سنڌ جو ماڻهون تيار نه آهي.فرض کان لاتعلق ۽ غير ذميوار آهي.
مون انهن قبيلن ۽ جي فردن جن جو انهن سان تعلق آهي، خاص، ثانوي۽
غير ثانوي طور انهي دائري ۽ حلقي ۾ اچن ٿا، تن کي گذارش ڪريان ٿو ته هو 
ايازڀاڳت 
 
 

No comments:

Post a Comment